Do elektroakustyków, przeróbka 5.1 na 2.1, jak?

Autor: Sexbox <sexbox.NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Thu 03 Mar 2005 - 02:05:39 MET

Witam

Chcę przerobić zestaw kina domowego 5.1 na układ 2.1.
Nie mam gdzie ustawić tyłów, a wolałbym aby tylne głośniki
dodały animuszu tym przednim podstawowym.

Dodam co ważne, że wszystkie głośniki są takie same,
jedno głośnikowe od takiego bardzo budżetowego kina domowego.

Wymyśliłem dwa układy.
http://www.ampartner.pl/public/5-1_2-1.png
1. Typowy równoległy z dodatkowymi rezystorami szeregowymi aby utrzymać
  początkową impedancję zestawu.

2. Jak wyżej wymieniony ale jedna kolumna z odfiltrowanymi niskimi/średnimi
  częstotliwościami za pomocą kondensatora. Coś jakby jeden z głośników
robił
  za wysokotonowy.
 Ten zestaw wg. mnie ma chyba pewną przewagę nad poprzednim. Można by
  zastosować rezystory o mniejszej wartości - taki układ mniej obciąża
wzmacniacz!
  A dzięki niższym rezystorom bardziej wykorzystana jest moc wzmacniacza.

Czy tak? Czekam na wasze uwagi i sugestie.
A także na całkiem inne rozwiązania.

Pozdrawiam Sbox