MSI 845 Ultra-C + DDR RAM 266 & 400 = kłopoty

Autor: Adrian <adrianne54_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 02 Mar 2005 - 21:31:14 MET

Witam!
Do płyty jak w temacie, na której tkwił DDR RAM 256 MB 266 Mhz postanowiłem
dokupić 256 MB. Doradzono mi, na tej grupie BDW, żebym dołożył 10 zeta i
kupił DDR 400Mhz, to potem sobie przełożę do nowego kompa, a i tak mi będzie
działać jako 266Mhz. Otóż nie. Osobno działają (podejrzewam że ten 400
działa jako 266, bo wg. specyfikacji płyta tylko taką częstotliwość
obsługuje - szybszych nie było gdy ją produkowano), ale razem za grzyba.
Wskaźnik dysku miga i coś "pyka" delikatnie (raczej nie spiker, to niski,
cichy dźwięk) i nie ma sygnału z karty graficznej, czyli coś jakby nie
zaskoczyło. O czym to świadczy?

Możliwe że drugi bank nie działa, ale nie wiem czy test z pamięcią w drugim
banku jest wiarygodny - czy można umieścić moduł w drugim banku, czy trzeba
obsadzanie zacząć od tego najbliżej gniazda procesora?
W każdym razie dzisiaj nie mam już ochoty na dalsze eksperymenty :( a mażyły
mi się 512MB RAM :(

Pozdrawiam
Adrian