Re: Dysk 200GB do pracy w zew. obudowie - co wybrac?

Autor: KaNo <fluor.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 02 Mar 2005 - 21:22:31 MET

Bartosz Śmigaj <smigaj@post.pl> napisał(a):

> Potrzebuje kupic jakis dysk zewnetrzny w rozmiarze okolo 200GB (moze byc
> 250GB, moze byc 160GB). Na poczatku celowalem w Seagate'a External -
> czyli rozwiazanie przygotowane przez producenta. Ale jako, ze ogolnie
> srednio wypadaja takie zewnetrzny zestawy w recenzjach, oraz nie
> potrzebuje specjalnych backupowych fjuczerow - ma to byc po prostu
> "magazyn" dostepny zarowno z laptopa jak i desktopa - zdecydowalem sie
> zmontowac cos sam
>
> Na obudowe wybralem cos takiego:
>
> Ale jesli znacie jakies lepsze i wmiare estetyczne, prosze o info.
> [...]

Ad P.S. W systemie Windows XP tak, w starszych potrzebne beda sterowniki.

Teraz ogolniej. Mam sporo roznych dyskow w obudowach USB2. Zarowno dyski
3.5" jak i 2.5", ostatnio nawet 1.8". Na codzien uzywam wylacznie 2.5". Ten
dysk okazal sie najbardziej przydatny. Pisalem na grupie o tym dysku
wczesniej (Hitachi Travelstar 80 GB). Ma na tyle maly pobor mocy przy
starcie, ze nie potrzeba zewnetrznego zasilania. Pracuje na samym kablu USB
ze wszystkimi desktopami i laptopami jakich uzywam (dyski 1.8" takze nie
potrzebuja dodatkowego zasilania, ale najwieksze maja 40 GB). Wygoda pracy z
tym dyskiem w pelni rekompensuje ewentualne niedobory pojemnosci. Nalezy tez
zwrocic uwage czy mozna z obudowa uzywac jeden z popularnych standardow
wsrod kabli USB. Inaczej oprocz zasilacza trzeba bedzie zawsze miec przy
sobie nietypowy kabel USB. W tej chwili nie wyobrazam juz sobie noszenia
3.5" cegly, zasilacza i kabla. Wszystkie te "duze" dyski mam na stale
podlaczone do desktopow jako backupy i to jest nalepsze miejsce dla nich.
Pozdrowienia.