Re: 512 czy 1024 ram?

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Tue 01 Mar 2005 - 19:43:50 MET

Dnia 2005-03-01 18:48 zdekodowano przekaz od: 'Jolly Roger':

> Procesor w takich zastosowaniach mocno się przydaje. Weź taki pliczek
> 1000 stron i pobaw się stylami na całym tekście. Na moim ex. Cefalonie
> 533 zajmowało to naprawdę dużo czasu, a jak chcesz wypróbować zmianę
> czcionek w całym tekście (i to kilka razy), to czekanie na efekty może
> się naprawdę sprzykrzyć. Jak w tekst wplecione są różne bitmapy,
> cliparty itp. to praca na słabym sprzęcie jest udręką.

Przydaje się, zwłaszcza jak masz coś trudniejszego do zrobienia. Niemniej
RAM jest bardziej istotny imo.

> To zależy od priorytetów. Różnica między A1000 i cel 500 jest naprawdę
> duża i mocno odczuwalna. Zauważ, że procesor w danej chwili musi
> obsłużyć nie tylko edytor tekstu, ale również system i programy
> pomocnicze.

No jest, ale akurat edycja tekstu jest jedną z tych dziedzin, gdzie procesor
nie jest najważniejszy. Ogólna sprawność OS ma swoje znaczenie, ale tu
wracamy do kwestii RAM.

> A64 jest obecnie dosyć tani, a komputera nie używam tylko do Worda.
> Czasami jakąś gierkę się odpali czy programiki w Delphi popisze.
> Dodatkowa zaleta A64 jest taka, że można go chłodzić pasywnie pracując
> z Wordem (cisza sprzyja skupieniu się na wykonywanej pracy). A64
> powoduje, że praca na bardzo dużych plikach jest bardzo płynna i nie
> ma przestojów spowodowanych czekaniem aż procesor się wyrobi i to jest
> IMHO kolejna zaleta mocnego procesora.

Wiem, że A64 jest super, sam bym zamiast tego co mam złożył sobie jakiegoś
A64 (między innymi ze względu na oszczędność energii), tyle, że jak
modyfikowałem ostatnio sprzęt to kasy było na styk, a nie na A64. Natomiast
dalej nie zgadzam się, że jest warto go kupować TYLKO do Worda - co innego
przy programowaniu, modelowaniu 3D, czy innych zadaniach wymagających mocy
obliczeniowej

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH