pomoc w doborze, sporawe

Autor: lunaak <lunaak_spamakysz_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 01 Mar 2005 - 15:07:48 MET

Wiem, że to jest wałkowane często, ale trochę się w tym wszystkim gubię.
Chciałbym zmontować sobie nowy komputer i prosiłbym o poradę co wybrać.
Nie ukrywam, że dotychczas podstawowym wyznacznikiem dobrego sprzętu była
jego wysoka cena, a nie tędy droga bo nie potrzebuję cudów nie widów.
Na komputerze głównie: OCR-uję, PDF-uję, odtwarzam DVD, korzystam z
internetu, dużo piszę, trochę liczę, skanuję dużo grafiki i potem ją jakoś
tam obrabiam (podstawowo nie żadna prof. obróbka), obrabiam trochę dźwięk.
 Żadnych zaawansowanych gier (systemowe :-)), żadnego dopalania 3D... etc.
Dotychczas jechałem na Shuttle VIA-cośtam dobrane przez sprzedawcę :(, dla
P4 1.7, DDR było 256 a dołożone ostatnio 512 (266MHz), no i po trzech latach
zaczyna to świrować, komputer resetuje się bez żadnego powodu, zmieniłem
zasilacz na 350W, sformatowałem dysk, dolożyłem tego ramu - bez skutku.
Podejrzewam, że to uszkodzenie dysku, ale mniejsza o to. Cały ten zestaw od
paru miesięcy wydatnie zwolnił, dołożenie ramu nie pomoglo zbytnio, co
pewnie jest spowodowane jakimś wąskim gardłem na płycie. Otworzenie i
zamknięcie IE czy OE jest bardzo powolne.
Skanowanie się zawiesza . Skanowałem NAV, czysty. Wyczyściłem i zmieniłem
pastę na procku, jego temp. z 60° spadła do 43° i taka pozostała do dziś
podczas pracy, szybkość się poprawiła ale ostatnio znowu jest po staremu. To
wszystko mi przypomina pacykowanie starej baby, bo tu załatam - to gdzie
indziej się łamie.
Dlatego chciałbym zasięgnąć kilku możliwości zestawienia płyty i procesora
dla potrzeb wyżej, za rozsądną cenę, tak aby to pojechało te 3 lata a potem
znowu :-).
Zdecydowałem się na P4 3.0, bo chyba tyle wystarczy, tylko teraz jaki ten
socket bo różne opinie się słyszy, a to że przyszłość należy na tego a
tamtego... tańsze są procki i płyty dla S478. Równocześnie podobno dobre są
z rdzeniem prescott :-o.
Dzięki za wszelkie sugestie...
zpdr
LN