Re: Wyciszenie kompa - tunel

Autor: Pejek27 <paolopaoloWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 28 Feb 2005 - 22:06:57 MET

> Mam obudowe ModeCom Prostation z AirDuctem pod Prescota ale w kompie siedzi
> Sempron 2800+ na Asusie A7N8X-X.Tunel jest na wprost procka ale ... boxowy
> wiatrak na sempronie zamiast ciagnac zimne powietrze z zewnatrz na procek
> dmucha odwrotnie czyli wydmuchuje cieple powietrze z radiatora na zewnatrz.
> Zaskoczylo mnie to bardzo(chlodzenie procka jest kiepskie) czy Semprony/Athlony
> boxy tak maja ? W zw z tym tunel nie spelnia swojej roli.

A słyszałeś powiedzenie: "zamknij okno bo ciepło ucieka"? Otwórz sobie okno w
pokoju - zrobi się chłodno głównie dlatego, że ciepło wyleci a nie, że nadmucha
Ci zimy do domu;)
Na tym właśnie polega chłodzenie i taka właśnie rola wiatraka na procku, aby
wydmuchiwać emitowane przez procesor a posrednio przez radiator ciepłe powietrze
a nie wduchiwać je na nie. Tunel spełnia rolę taką, że powietrze uchodzi
bezpośrednio na zewnątrz obudowy a nie do jej środka, gdzie i tak jest ciepło
(grzeją pamięci, mostki, grafika itp).
Powinno to skutkować tym, że wiatraczek zwolni i zrobi się bardziej cichy.
Nie próbowałem jednak i nie wiem czy tuba nie powodowałaby rezonansu dźwięku
wiatraka i czy przypadkiem nie zrobiłoby się głośniej :/
A właśnie przymierzam się do ModeComa Harry:)
Pozdrawiam:)
Pejek27