Re: +17V?

Autor: Bartosz Kiziukiewicz <kiziuk_at_alpha.WYWAL-TO.net.pl>
Data: Mon 28 Feb 2005 - 20:47:40 MET

On Mon, 28 Feb 2005 09:09:36 +0100, "Funaki"
<tiger@pocztowy.net.wytnij> wrote:

> Słucham?? :-)
> Nie wiem o co właściwie koledze chodzi w tym pytaniu, sam kolega pewnie też
> nie do końca wie o co pyta ;-)

Wiem, jestem elektronikiem :-P

> wyjście -5V jest niskoprądowe. Po podłączeniu doń napięcia +12V poprzez
> wiatraki może sprawić, iż na wyjściu -5V wskutek małej wydajności, napięcie
> zmieni swoją wartość (czyt. zmniejszy się) lub nawet będzie miało napięcie o
> odwróconej polaryzacji podczas rozruchu wiatraków (czyt. +...V), kiedy to
> zapotrzebowanie na prąd będzie największe. Czym to grozi - elektronicy już
> wiedzą.

Cytuję:
"[...] Potencjał wyjścia -5V może albo spaść, albo może mieć nawet
odwróconą polaryzację. [...]" - cały czas podmiotem jest "potencjał".
Potencjał zazwyczaj nie ma polaryzacji bo polaryzację (tak samo jak
napięcie) określa się względem punktu odniesienia.
Ponieważ nie byłem pewien, czy mogę to potraktować jako skrót myślowy,
pozwoliłem sobie zadać dodatkowe pytanie ;-)

--
Pozdrawiam
  Bartek