Tagan 380/420W

Autor: Konrad Palczynski <kaspy1_at_interia.pl>
Data: Mon 28 Feb 2005 - 02:09:39 MET

Niestety Chromusa już wywiało ze sklepów i musiałem poszukać innego
zasilacza. Znalazłem Tagany - podobno bardzo ciche i dobre, ale mam
teraz problem. Niby wersja 380W pasuje mi pod względem parametrów, ale
jak zerknąłem do dokumentacji, to okazało się że konektorek do VGA i 24
bolcowe zasilanie od płyty są dopiero wersjach od 420W! Sprawdziłem
manual od GB K8NF-9 i wynika z niego że 24 bolce nie są niezbędne,
wystarczy 20. Podobnie jest z grafiką, GF 6600 nie ma w ogóle konektorka
zasilającego na laminacie! Czy warto więc brać wersje 420W na zapas? Z
tego co widziałem w manualu od GF 6800 Ultra, która ma konektorek, do
karty dodawana jest przejściówka ze zwykłej wtyczki HDD. Czy obecność
dodatkowych bolców zasilających płytę główną będzie miał jakiś wpływ na
cokolwiek - z tego co widze na tych dodatkowych bolcach jest 3,3V. O ile
wiem to napięcie to jest głównie wykorzystywane przez grafike...
Hardware'owcy pomóżcie!