Graficzne porównanie kart graficznych

Autor: latet <latet_at_latel.pl>
Data: Sun 27 Feb 2005 - 10:33:17 MET

Witam,

Kiedys, dawno, widzialem gdzies w sieci takie
fajne obrazowe porownanie mocy kart graficznych.

To byl rodzaj wykresu - na osi X był rok produkcji,
a na osi Y jakoś tam mierzona wydajnosc karty.
Mozna bylo 1 rzutem oka nabyć rozeznanie,
czy np. jakas najnowsza srednio-tania karta
nie jest 2x slabsza od jakiejs innej, starszej o 2 lata, itd...

Chetnie zobaczyłbym cos takiego dla wspolczesnych kart,
gdzie tego szukać, bo mi sie jakoś nie udało znaleźć?

P.S.
Obecnie mam Radeona 9200, wczesniej nigdy
nie grałem w gry, ale teraz duzo latam symulatorem
lotu (FS2004) no i wyraznie doskwiera mi slaba wydajnosc.
(Procek P-IV 1.8 GHz, RAM: 1 GB DDR, plyta Asus P4B266).

Jaką kartę graficzną polecilibyście?
Przynajmniej 2x wydajniejszą od Radka 9200,
dobrze wspolpracującą z niezbyt mocnym prockiem (P-IV 1.8),
no i najlepiej cichą, bez wiatraczka (to pewnie nierealne).

A moze i procek wymienić? Jaki najmocniejszy będzie
wspołpracował z płytą Asus P4B266? Nowa to ona przeciez nie jest.

Płyty głownej wymieniac bym raczej nie chciał, bo stracę
legalnosc WinXP oem :-/ Poza tym to dobra, stabilna płyta
i dobrze mi z nią :-) Nowsze plyty Asusa, przynajmniej te,
ktore widzialem, a kilka widziałem, już takiej stabilnosci
nie oferowały.

Pozdrawiam,

latet