Re: Program do elektroniki

Autor: BartekK <sibi_at_hell.art.pl>
Data: Sat 26 Feb 2005 - 22:10:10 MET

Mariusz napisał(a):
> Chciałbym wykonać kilka projektów płytek drukowanych. I tu mam pytanie. Jaki
> jest najpopularniejszy i najwięcej obecnie używany program do rysowania
> schematów i projektowania obwodow drukowanych, używany przez elektroników.
po pierwsze - NTG
po drugie - niema standartu. Nawet w plikach tekstowych standartu niema,
co do piero w schematach...
po trzecie - protel dxp (ale to trzeba piracic bo orginal kosztuje
jakies 24 tys zl netto), protel 99se (dostepny trial 30dni w ksiazkach o
nim, + crack i dziala cale zycie), eagle (z crakiem) lub eagle light
(darmowy ale ograniczona wielkosc plytki - przewaznie wystarcza). Z
eagle jest o tyle fajnie, ze jest pod linuksa, windowsa itd - i
wiekszosc firm robiacych pcb przyjmuje z niego pliki do produkcji.
A pozatym to mozesz plytki robic w corelu, autocadzie, gimpie, widzialem
nawet takich co w wordzie rysowali...