Re: Dysk Toshiba 2,5

Autor: KaNo <fluor_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sat 26 Feb 2005 - 19:26:21 MET

aaa@bbb.ccc napisał(a):

> Witam,
>
> Krótkie pytanko: czy polecacie/odradzacie ten dysk?
>
> Ja się po prostu nie znam, a wiem, że z dyskami bywa różnie.
> Niekiedy dany model jest udany a inne się sypią.
>
> Więc zwracam się z prośbą do praktyków lub/i serwisantów.
> Czy warto to kupić?
>
> A jeżeli nie, to jaki model i jakiego producenta wybrać.
>
> Zależy mi na bezproblemowej pracy tego dysku i wytrzymałości.
> Zamierzam go włożyć do obudowy 2,5" jako przenośny.

Nie znam parametrow techniczych Toshiby, nie znalazlem tego na ich stronie
internetowej. Jezeli chcesz wlozyc ten dysk do obudowy USB (sadze, ze 2.0?)
to liczba obrotow nie bedzie miala decydujacego znaczenia i czy to bedzie
4200 lub 5400, waskim gardlem bedzie i tak przepustowosc portu USB 2.0
Znacznie wazniejsza sprawa jest pobor mocy, szczegolnie ten przy rozruchu. To
bedzie decydowalo o tym czy bedziesz musial uzywac dodatkowego zasilania, czy
tez dyskowi wystarczy zasilanie z portu USB. Wbrew powszechnej opinii o
problemach z dyskami IBM, dotyczylo to jedynie czesci serii Deskstar dla
desktopow. Nigdy nie bylo problemow z seria Travelstar, ktora produkuje teraz
Hitachi. Sposrod tej serii wyroznia sie model Travelstar 80GN (20, 40 lub 80
GB) o maksymalnym poborze mocy 4.7 W. Uzywam taki dysk i nie mialem do tej
pory problemu z jego zasilaniem (oprocz laptopow Toshiba, ktore maja klopoty
ze standartem zasilania na USB). Podlaczasz taki dysk jednym kabelkiem do
komputera i startuje bez zadnych problemow. Jest to bardzo wygodne w
codziennej pracy.
Pozdrowienia.