naprawde bardzo cichy dysk

Autor: edwardek <edwardek.usun_at_to.poczta.onet.pl>
Data: Sat 26 Feb 2005 - 17:40:52 MET

Szukam cichego dysku twardego, ale bardzo cichego.
Chce takiego ktorego przy zamknietej obudowie z odleglosci 1 metra
calkowicie nie slychac.
Z poszukiwan po internecie wynika, ze roznie to bywa, ale generalnie
polecane sa seagate'y i samsungi, niektorzy tez polecaja nowe WD'ki i nawet
pisza o maxtorach ze sa ciche. Moze i maxtory sa w miare ciche podczas
pracy, ale...
osobiscie mam maxtora (60 GB) - jest cichy podczas pracy, slychac lekkie
chrobotanie, ale ciche i to mi nie przeszkadza. Natomiast gdy nic nie jest
zapisywane/odczytywane i gdy w pomieszczeniu nie lata mucha (kompletna
cisza), to sluchac jego wysokotonowy pisk/swist, ktory wwierca sie w mozg i
bardzo drazni. Juz wolalbym zeby chrobotalo podczas pracy, ale jak sie
kreca tylko talerze a glowica nie lata po nich to powinien byc absolutnie
cichy, taki totalnie cichy.
Jesli ktos z Was ma taki wlasnie ABSOLUTNIE cichy dysk (przynajmniej
podczas gdy nie sa robione zadne operacje zapisu/odczytu) to prosze o
informacje co to za model. Bardzo mi na tym zalezy, bo komputer bez dysku
mam tak cichy, ze jak odlaczylem zasilanie dysku to po wlaczeniu komputera
wiedzialem ze jest wlaczony tylko dlatego, ze diody na obudowie zamrugaly
(no i ze po chwili cos sie na monitorze pojawilo :))

pozdrawiam