Procek SAM sie podkrecil o 500MHz ?! (P4 Prescott, i915P)

Autor: M <maciek.labuda_at_wp.pl>
Data: Sat 26 Feb 2005 - 09:20:24 MET

No nie moge.... nagle, nie wiadomo dlaczego moj P4 3Ghz podskoczyl do
3.53! W obudowie goraco jak cholera, w biosie wszystkie zmiany
mnoznikow wylaczone, a w cpuid mam tak: Core Speed 3530.4 Mhz,
Multiplier x 15.0, FSB 235.4 MHz, Bus Speed 951.4 Mhz. Taka sama
predkosc CPU wskazana jest w samym biosie oraz np Sandrze 2005.
Ciekawe jest to ze pracuje stabilnie, kilka razy wyskoczyl z NFSU 2 albo
Enemy Territory, temperatura wewnatrz obudowy max 50st. Co ciekawsze nie
zauwazylem odczuwalnego przyrostu predkosci (fakt ze w tych grach i tak
smigal doskonale:). Niech ktos madry powie mi o co tu chodzi....
Niczego w kompie nie robilem zanim to sie stalo, zmienilem tylko boxowy
wiatraczek intela na Gigabyte pcu-22 (3D Rocket) - no i jest ciszej :) W
biosie niczego nie zmienialem.