Re: LCD-bola oczy!!

Autor: Robert P. <zyx3_at_poczta.xonet.pl>
Data: Fri 25 Feb 2005 - 23:15:38 MET

Użytkownik "p" <spam@spam.pl> napisał w wiadomości
news:cvo69o$1j1$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Kupilem monitor LCD. Niestety strasznie bola(pieka) mnie oczy gdy posiedze
> przy nim kilka godzin:(. Przy starym crt znacznie mniej bola!Ma on troche
> bladsze kolory ale tylko troszeczke bo w lcd zmiejszylem bardzo konstrast
> janosc.
>
> Czego to moze byc wina?Mam odswierzanie 75 .

Podobnie jak ja nalezysz do tych, ktorym nie odpowiada obraz LCD. Moje
szacunkowe dane to , ze jest nas okolo 5%. Ja tez bylem rozczarowany, w
pracy mam LCD ( mam rowniez mozliwosc obejrzenia 5 innych modeli na ktorych
pracuja koledzy) w domu mialem 2 dni i czym predzej oddalem i kupilem CRT.
Moje zdanie jest takie

- obraz na LCD jest piekny, ale tylko jak masz wysoko ustawiony kontrast i
jasnosc. Nikt normalny nie wytrzyma takich ustawien dluzej niz 30 minut.
- jak obnizysz kontrast do akceptowalnego poziomu pojawiaja sie takie
zjawiska jak :zwiekszenie czasu reakcji matrycy, nijakie , wyblakle kolory.
- brak koloru czarnego, jest tylko ciemno szary
- w tanszych monitorach ( takie kupuje wiekszosc) nierownomierne
podswietlenie matrycy
- na 17 tce za male litery w natywnej rozdzelczosci, zwiekszenie czcionek w
Windows , to tylko polsrodek, a wlasciwie cweirc srodek.
i wiele innych

Uwazam, ze LCD wcale nie ma lepszego obrazu od DOBREGO monitora CRT. Tak
samo swieci i daje po oczach i wcale ni jest zdrowszy

Musisz polubic, albo czym predzej oddac
Na pocieszenie moge powiedziec, ze czlowiek do istota nie do zajechania i po
okolo miesiacu przywyczaisz sie i dasz rade pracowac, ale czy bedziesz
zadowolony z zakupu, to tego nie moge zagwarantowac.

Jak komus sie chce to zapraszam do mojego watku, na ten temat, ktory wywolal
dosc burzliwa dyskusje jakies 3 miesiace temu.

Robert P.