Re: Jaką temperaturę można tolerować?

Autor: KED <Krzysztof.Dmytrow_at__no_spam_please_univ.szczecin.pl>
Data: Fri 25 Feb 2005 - 19:43:53 MET

> 1. Sprawdź empirycznie temperaturę. Jeśli parzy to oznacza, że temp.
> jest powyżej 50*C.

Teraz (przy otwartej obudowie nic nie parzy).

> 2. Na jaką pastę jest założony radiator CPU? Może warto użyć srebrnej,
> np. Arctic Silver 5 (u mnie z 52*C do 45*C).

Nie mam pojecia, ale płytę i procesor dostałem zmontowany od znajomego,
który pracował na nim ponad pół roku i zawsze było OK.

> 4. Czy wentylator na CPU jest założony prawidłowo? Czy nie jest krzywo?

Na pewno dobrze.

> 5. Gdzie sprawdzasz temperatury? W BIOSie? W SpeedFanie?

W programie diagnostycznym (np. AIDA), który wartości bierze chyba z BIOS-u.

> 6. Jeśli CPU rzeczywiście ma taką wysoką temperaturę to może warto
> zainwestować w Pentagrama FreeZone QC...

Taki właśnie mam :-). Tak wysoka temperatura wynika z faktu, że mam dość
małą obudowę (trzy zatoki), dwa dyski (Barracudy), dwa napedy optyczne,
Radeona 9000 bez wiatraka i przy zamkniętej obudowie powietrze stało.
Mówię - jak otworzę obudowę, to nawet po dłuższym graniu jest chłodno.

pozdrawiam
Krzysiek