Re: A czy 939

Autor: Alex Hawk <ayjay_at_o2cutthisstring.pl>
Data: Fri 25 Feb 2005 - 14:37:22 MET

Radoslaw P. wrote:
> Właśnie mam zamiar złożyć sobie kompa na bazie AMD -- zastanawiam się czy
> składać na Socket A czy od razu na 939 & PCI-E. Jak wychodzą różnice cenowe w
> stosunku do wydajności, warto składać już na 939 czy płaci się nadal tylko za
> to, że to 939?
> I jeszcze jedno pytanie -- co to jest Socket 754. Coś chyba przespałem w
> rozwoju PC :)

ja bym sie rozlgadal za czyms na socket 754..
W socket A mozesz wsadzic Athlona XP (Thoroughbred, Barton) lub Semprona
(Thoroughbred), a wiec socket A to taka ekonomiczna wersja - niske koszty.
W socket 754 mozesz wcisnac Semprona (Palermo) i Athlona 64 (NewCastle)
- i w sumie teraz na socket 754 masz kompromis pomiedzy wydajnoscia a
kosztami i dosc duzy wybor procesorow.
Socket 939 to nastepca Socket 754, mozna dostac plyte z PCI-E lub AGP -
i ta technologia bedzie dalej rozwijana. Socket754 juz nie. Jedyna
przeszkoda jest jak na razie cena na korzysc sock754 i roznorodnosci
sprzetu. Na 939 chodza najnowsze i najszybsze wersje Athlon 64
(Winchester, Newcastle, ClawHammer) oraz Athlon FX (ClawHammer)....

Osobiscie wybieralbym to co jest w tym momencie kompromisem - Socket
754, chyba ze masz duzo kasy :)
pozdro
Olek