Re: A czy 939

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Fri 25 Feb 2005 - 14:34:21 MET

Radoslaw P. <radekp@alpha.net.pl> wrote:

> Właśnie mam zamiar złożyć sobie kompa na bazie AMD -- zastanawiam się
> czy składać na Socket A czy od razu na 939 & PCI-E.

            Ocyzwiscie ze nowy juz na architekturze K8 - S939 [lepiej] lub ew.
S754.

> Jak wychodzą różnice cenowe w stosunku do wydajności, warto składać już
> na 939 czy płaci się nadal tylko za to, że to 939?

            Jak najbardziej warto - zyskujesz znacznie wydajniejszy,
przyszlosciowy [mozliwosc upgrade], nowoczensiejszy konfig - obslugujacy
Dual RAM przez sam CPU - wreszczie a rachitekturze AMD rzeczywiscie cos
daje [wczesniej to byl glownie argument marketingowy przy K7 - by nie byc
technologicznie w tyle za P4, ale wydajnosci to prawie nie dodawalo],
masz obsluge 64 bit i SSE2, bit NE, PowerNow!, wreszczie normalny
HeatSpreader - cuda wianki. Nie ma nad czym sie zastanawiac - plyty sa juz
w cenach porownywalnych do dobrych na SocketA [dzieki m.in praktycznie
braku na plycie northbidge], a do CPU jak najbardziej warto te ~200+ zl
dolozyc - zwroc uwage ze SocketA sie konczy. Nie kupisz juz Athlona
- zostaly juz tylko Semprony na starym jadze tbred, a te na Bartonie sa w
cenie wolniejszych K8.

> I jeszcze jedno pytanie -- co to jest Socket 754. Coś chyba przespałem
> w rozwoju PC :)

            Taki debilny pomysl by zdywersyfikowac architekture K8 juz na
poziomie zakupu plyty - bedziesz decydowal sie juz na poczatku czy kupukesz
[plyte z segmentu low-end [AKA entry level] na S754 czy performance na
S939. Glupota do kwadratu - IMO jedna z najwiekszych zalet SocketA [poza
jego nadzwyuczaj dluga stabilnoscia konstrukcyjna] bylo to, ze mozna bylo
zaczynac przy braku funduszy i od Durona 600-700 za ~40 zl by potem wyminic
bez zalu na Bartona Mobile 2500+ itp. w przypadku nowych plyt. Dlaczego AMD
musi malpowac glupie pomysly intela z czasow poczatkow architektury P4 z
S432 i Socket pod nowsze P4 za cholere nie wiem.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938