Re: temperatura dysku twardego

Autor: tomekn <tomekn_at_wytnij.MMm.pocz.oet.pl>
Data: Thu 24 Feb 2005 - 14:22:20 MET

Użytkownik "KILu" <kilu@psxextreme.pl> napisał w wiadomości
news:cvk88h$jdb$1@inews.gazeta.pl...
> mac wrote:

> W chwili obecnej nie ma sensu. Zmierz temperatury latem, jeśli przekroczą
> 45-50 stopni wówczas myśl o dodatkowym chłodzeniu.
Hmm.
Prawidłowa odpowiedź brzmi. ;-)
Wejdź na stronę producenta i sprawdź jakie może mieć temperatury konkretny
model dysku , dane znajdziesz w jakiejś tabelce lub pdf'ie z danymi
technicznymi . Dla seagate podają dwie temperatury , temperatura minimalna i
maksymalna dysku w spoczynku (nonoperate) i dla dysku podczas pracy
(operate) w moim przypadku w laptopie compaq dysk seagate 40giga 5400 rpm
....... ma nonoperte (dysk nie pracuje)-40stopni do +65stopni dla
operate(dysk pracuje) od +5 do+55stopni. Obecnie mam +43 stopnie ale
dochodzi niekiedy do +49stopni, więc nie ma się na razie czym martwić. Dodam
ze podają jeszcze maksymalny przyrost temperatury na godzinę ale to już
szczegóły;-).
pozdr
tomekn