Re: Czy słaby zasilacz może powodować crash?

Autor: Sander <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13>
Data: Thu 24 Feb 2005 - 12:17:09 MET

"Jacek Maciejewski" <jacmac.wytnij@go2.pl> w
news:1759ysj46c844$.dlg@irish.pl napisał(a):

> Kupując zasilacz biorę pod uwagę jego średni czas bezawaryjny oraz
> obecność zabezpieczeń a także poziom hałasu.

Od kiedy Codegeny mają zabezpieczenia ? :D
Przecież te zasilacze są "puste" w środku, i lekkie.

Poprzednio miałem zasilacz Rubikon 300W @ 169W,
ale nie dał rady poprzedniemu kompowi na PIII 1 @ 1.26 GHz.

> Jak go obciążę w układzie
> testowym to pracuje oddając 300W (bez jakichś 2W na wyjściach
> ujemnych, bo nigdy mi się nie chciało tego obciążać).

Obecne kompy nie używają ujemnych napięć,
to pozostałość po AT.

> Zapewne mamy różne Codegeny. Twoje miały realne 150 a mój ma realne
> 300 :)
> BTW, tak dla mojej ciekawości, zdefiniuj realną moc, proszę (o
> skutecznej słyszałem ale to chyba nie to, nie?)

Na moim poprzednim Rubikonie mimo iż w nazwie miał 300W
na tabliczce znamionowej dla wszystkich dodatnich napięć
było max obciążenie 169W.

> A co do cen to jest szereg czynników bardziej cenotwórczych niż
> jakość (choćby skala produkcji, czy przewidywany nabywca), i tam bym
> przede wszystkim szukał przyczyn różnic.

A ja bym szukał gdzieś indziej, zasilacz który nie posiada zabezpieczeń
jest po prostu tańszy, tak samo z jakością czy też ze sprawnością samego
zasilacza.

--
SANDER | ABIT IC7 + P4 2.40C @ 3.00 + Zalman CNPS 7000A-Cu +1024MB PC3200
Iiyama Vision Master Pro450 +Gainward GFFX 5700U 128MB 500/950 @ 500/1000