Re: LCD Sony: HS74PB(UltraBright) vs. Sony HX73S

Autor: 0x0 <0x0_at_poczta.efem>
Data: Thu 24 Feb 2005 - 11:57:08 MET

Użytkownik "Friend" <universalny@wp.pl> napisał w wiadomości
news:cvk2tf$bk2$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Widzę wyrazną sprzeczność między wyborem monitora(ów) na TN a wymaganiami:
>
> - filmy
> - grafika (photoshop) :)
> - odwzorowanie kolorów
> - stabilność obrazu (praca FRC nie może być widoczna)
> - głęboka czerń
> - jakość obrazu
>
> Przeciez TN ma najsłabszą czern, mikrowzory w filmach, słabe kolory nie
mowiąc o
> widocznej pracy FRC w tych konkretnych modelach sony.

Jako zawziety przeciwnik technologii LCD (nie jestem w stanie zrozumiec
dlaczego tyle osob dalo sobie wmowic, ze to jest "nowowczesna" technologia w
pelni zastepujaca CRT) szukam oczywiscie dziury w calym i skrzetnie gromadze
wszelkie dane dotyczace paneli LCD - w tym oczywiscie ich wad.
Nie wiem, czy to wystarczy za odpowiednie "umocowanie" do wyrazania opinii,
ale to, co napisał Friend jest zdecydowanie prawdziwe. Jeśli chcesz pokarac
sie panelem LCD (ktory, owszem, ladnie bedzie wygladal) to jesli myslisz o
filmach, w zadnym razie nie kupuj tego wynalazku z matryca wykonana w
technologii TN.
Poza wszystkim polecam Ci wizyte w duzym sklepie, gdzie jest sciana
monitorow - najlepiej LCD i CRT obok siebie (np. Media markt). Jesli
trafisz na dobrego sprzedawce uruchomi kilka prostych aplikacji, byc moze
fragmentow filmow (mozesz poprosic go o puszczenie jakiegos trailera filmu,
ktory przyniesiesz na wlasnej plycie) i zobacz sobie wtedy porownujac
bezposrednio rozne LCD do CRT, jak wielki blad masz zamiar zrobic.....

Zycze madrego wyboru :)

pozdr,
0x0