Re: Drugi dysk twardy

Autor: Manio <manio07_at_BEZ_MIELONKI_interia.pl>
Data: Thu 24 Feb 2005 - 06:22:58 MET

> Tak korzystając z okazji... co jeśli mając dysk 160GB, BIOS wykrywa tylko
> 33GB ( nadmienię, że mam nową płytę gł. z nowymi aktualizacjami itp.).
> Co muszę jeszcze zrobić, aby w pełni korzystać z dysku?
Jesli to NIE ma być dysk, z którego startuje system to daj mu w BIOSie na
NONE linux jak i windows rozpoznają same jego geometrię i będziesz mógł
wykorzystać całe miejsce, jeśli nie to możesz chyba kombinować jedynie z
narzędzi które służą do modyfikacji BIOSów (dość ryzykowne ale dzięki temu
u mnie Maxtor 80GB
działa i startuje z niego linux :)

A oto efekty uboczne takiej właśnie modyfikacji BIOSu (może sie komuś
przyda):
Wieszanie się na autodetekcji twardzieli powyżej 33GB
(rozwiązanie: podłączenie na moment dysku mniejszego i wpisanie go na
sztywno jako 'USER defined'), później nic nie mieszać i BIOS mimo że ma
wpisany
dysk o mniejszej geometrii to i tak potrafi ruszyć system - a o to właśnie
chodzi potem już linux sam sie zorientuje jaki dysk jest naprawde
Drugi efekt uboczny dla mojej płyty jest taki, że musi być wpięta klawiatura
nawet mimo opcji: 'Halt On: All but keyboard' - inaczej stoi...

płyta: EPOX P2-112A

pozdrawiam

Mariusz "Manio" Białończyk; http://manio.deviantart.com
ICQ#: 17553802; linux registered user: 182639