Nagrywarka a ripping

Autor: Lukasz Komsta <luke_at_nospam.spam>
Data: Wed 23 Feb 2005 - 17:18:04 MET

Szanowna Grupo,

Posiadam aktualnie nagrywarkę LG GCC-4120B, która pod programem EAC w
Secure Mode wyciąga prędkość ok. 2.5x. Za jakiś czas czeka mnie kupno
nagrywarki DVD. Ceny zbliżone, opinie skrajnie różne (50% zwolenników i
przeciwników każdej z nich), zatem decyzję chciałem podjąć w oparciu o
ewentualną sprawność nagrywarki pod kątem szybkości rippowania audio.

CDRInfo.pl nie podaje żadnych danych (albo nie umiem znaleźć) na ten
temat. Czy ktoś może mi powiedzieć, od której z poniższych nagrywarek
można oczekiwać pod tym względem najlepszej sprawności i jakiego rzędu
prędkość w ogóle osiągają współczesne modele w EAC Secure?

DVD-+R/RW DRW-3S163 LITEON/HIVISION (16x8x,DL)
DVD-+R/RW SOHW-1653S LITEON (16x12x,DL)
DVD-+R/RW SOHW-1673S LITEON (16x16x,DL)
DVD-+R/RW ND-3520A NEC (16x,16x,DL)
DVD-+R/RW GSA-4163B LG (16x16x,DL)
DVD-+R/RW GSA-4163B LG (16x16x,DL,czarny)
DVD-+R/RW DVR-108D PIONEER (16x,16x,DL)
DVD-+R/RW DVR-109D PIONEER (16x,16x,DL)

Będę wdzięczny za sugestie wszelakie

--