Athlon 64 2800 czy moze Sempron 3100

Autor: Mateusz <mateo_at_NOastercity.SPAMnet>
Data: Wed 23 Feb 2005 - 15:31:00 MET

Chce zakupic nowy komputer.

Po dlugich rozwazaniach wybralem takie czsci:

ATHLON 64 2800+ BOX (sock 754)
GIGABYTE (GA-K8NS NF3) (sock 754)
DDR 512 goodram (na kosciach infineon)
SEAGATE 80GB (ST380817AS) SATA NCQ 3+2 lata

Zaznaczam ze Socket to 754, bo inne procesory na 939 sa troche drozsze.

Jednak nie wiem czy dobrze robie, 64bity beda nie wykorzystane jak
narazie. A np. pamiec bedzie tylko single-channel na tym sockecie.

Myslalem zeby kupic
Semprona 3100+ tez na sockecie 754, ale to niewiele zmienia. (tylko
rpocek tanszy)

A moze nie zastnawiac sie i nie ladowac za duzo, kupic Semprona 3000+ na
Sockecie A ?

Czy jest sens kupowac teraz kompa na system 64 bitowy?
Systemy juz sa ale oprogramowania raczej nie ma.
System jaki planuje zainstalowac to windows.

Wiem tez ze jesli kupie teraz kompa (wszystko jedno ktorego) to przez
dlugi czas nie kupie nastepnego.
Czyli w gre wchodzi tylko wymiana Semprona 3100+(sock 754) na Athlona 64
  2800(sock 754).

Ktos moze cos poradzic, czy to dobry wybor, ten athlon a moze jednak
pozostac przy sempronie.
Moze macie jakies inne propozycje?
Jakies dodatkowe argumenty za i przeciw?

Pozdrawiam
Mateusz