naprawa plyt glownych

Autor: QGX-Lublin 20 Mirosław Szejduk <shango_at_o2.pl>
Data: Wed 23 Feb 2005 - 11:56:45 MET

Witam

Mam nadzieje iz mnie nie zjedziecie bo temat nie do konca jest zwiazany z
tematyka
grupy. Wiec najpierw zapytam tutaj a pozniej na grupe posiwecona
elektronice.

Mam plyte Acorp 6M810C, problem jest nastepujacy.
Dostalem ta plyte w spadku jako uszkodzona, zawieszajaca sie.
Wymienilem w tej plycie wszystkie kondensatory i dziala znakomicie, nie
wiesza sie etc.
Problem polega na jakosci generowanego obrazu, niby jest OK ale w wyzszych
rozdzielczosciach a generalnie przy odswierzaniu
obrazu, obraz staje sie zbyt kontrastowy, kolor bialy nie jest do konca
bialy.Podejzewam iz juz tak ten typ znaczy chipset 810 ma
ze nie jest za dobra jakosc obrazu.Generalnie obraz jest duuuzo lepszy niz
przed naprawa ale jak ktos sie do matroxa czy ati przyzwyczail
to widac roznice. Tak wiec moje pytanie jest nastepujace, czy da sie cos z
tym zrobic aby jakosc obrazu byla lepsza, nie mowie tu o rozwiazaniu
polegajacym na zainstalowaniu oddzielnej karty GFX na PCI.

Drugi problem jest z plyta na chipsecie LX. Plyta dziala ale czasami
startuje i po chwili wylacza sie grafika, przy czym
sam chipset LX dosc mocno sie nagrzewa do okolo 60 stopni (chyba ze ten typ
tak ma)ale pozniej temperatura sie zmniejsza a czasami dziala caly dzien bez
tej wady.
Tak sobie pomyslalem ze takze wymienie kondensatory i moze cos pomoze, bo
jak wiem przy starszych plytach po jakims czasie wysychaja/traca pojemnosc
kondensatory.
W tym przypadku takze prosze o rady.
Sprzet generalnie nie ma jakiejs tam wartosci ale zawsze moglbym sobie jakas
tania stacje robocza do Internetu zawsze zlozyc.

Pozdrawiam
Mirek