SATA RAID na MSI K8Neo pomocy!

Autor: Rob <rrh.wytnij_at_wp.pl>
Data: Wed 23 Feb 2005 - 00:27:29 MET

Witam szanownych grupowiczow!

Mam problemik, z ktorym nie moge sobie poradzic i mam nadzieje ze ktorys
z kolegow juz spotkal sie z nim i bedzie w stanie mi pomoc.

Postanowilem stworzyc swoja pierwsza macierz dyskowa RAID. Ustawiłem w
konfiguracji RAID stripping, majac nadzieje na spory wzrost wydajności
systemu. Jednak instalacja WindozyXP wywala siÄ™. Instalacja WinXP Pro PL
wywala się podczas „instalacji urządzeń” w drugiej czesci instalacji
windowsa po trybie tekstowym, kiedy wskoczy juĹĽ w tryb graficzny. Nagle
wyskakuje niebieski ekran win xp, komunikat o jakims bledzie 0x000…. I
koniec. Instalacja WinXP Pro PL SP2 wywala sie w trybie tekstowym w
momencie wyboru na którym dysku ma być zainstalowany win. Dysku po
prostu nie widac.
Bios na plycie najnowszy, najnowsze drajwy do raida, ladowane przez F6
na starcie instalacji.
Próbowałem podłączać do roznych kanałów SATA, próbowałem roznych
kabelkow. Sprawdziłem dysk surface testem i nie ma badow. S.M.A.R.T. z
hdd mowi ze dysk jest healthy. Dysk w trybie IDE dziala bez zarzutu.
Próbowałem 3 rozne instalki windy, które w trybie IDE działają ok.
Temperatury systemu w normie, pamiec sprawdzona. Komp dziala bez
problemow od 4 miesiecy, a teraz wymyśliłem sobie RAID i strajk.

Konfiguracja:
MSI K8Neo Platinium nForce3 250Gb
Athlon64 3000+
2 x 512 MB DDR 400MHz Geil
GF 6800GT Gainward Golden Sample 256GDDR
DVD-RW Liteon SOHW 1633S
SB Audigi 2 ZS
i nieszczesne…
Seagate 160GB Barracuda 7200.7 NCQ ST3160827AS firmware 3.03
Seagate 160GB Barracuda 7200.7 NCQ ST3160827AS firmware 3.42 (ta kupilem
troche pozniej)

Tak sobie mysle ze moze to firmware... ale platforma powinna byc
niezalezna...

Dziekuje za odpowiedzi!
Pozdrawiam!
Robert