Dysk twardy - wybór

Autor: Krzysztof <krzysztofb_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 21 Feb 2005 - 21:49:56 MET

Przymierzam się do zakupu jakiegoś dysku twardego o pojemności 120-160 GB
z 8MB cache na złączu SATA.
Po przeczytaniu mnóstwa różnych forów i grup newsowych mam w głowie
kompletny mętlik
Każdy użytkownik pisze coś innego...wiele osób chwali Samsunga, ale
spotkałem też nieco negatywnych opinii o tym dysku.
Sam osobiście niech chciałbym dysku od tego producenta (miałem kiedyś
Samsunga 2GB,padł bardzo szybko no i odcisk pozostał ;))
Obecnie jadę na również nienowym Seagate 30GB i przydałoby się go wymienić
Stąd nasuwa mi się pytanie: Jeśli nie Samsung to co?
Jest wiele innych firm, które też mają tyle samo zwolenników co
przeciwników.
Czy moglibyście mi przybliżyć nieco zalety i wady dysków takich firm jak
np. Maxtor, Seagate, WD, Hitachi? Który z nich jest naprawdę wydajny,
cichy, niezawodny a których się wystrzegać? Czy może naprawdę przemóc się
i kupić Samsunga?
Proszę doradźcie coś.
Z góry dziękuję i pozdrawiam!

PS
Czy są różnice jakieś wydajności między modelami 120, 160 i 200 GB jak
twierdzą niektórzy "fachowcy"?