Re: LCD 17" - czy DVI jest tak ważne ?

Autor: Dentarg <den_at_it64.com>
Data: Mon 21 Feb 2005 - 09:08:35 MET

On 18 Feb 2005 14:02:00 +0100, "M" <majeranekWYTNIJTO@op.pl> wrote:

>amen

>"Może to kwestia słabej karty graficznej"
>amen

Muszę przyznać Ci rację. Na Gainwardzie obraz zwykły i na DVI prawie
się nie róźnią. Odróżnić można przy naprawdę bliskim przyglądaniu się.
Cienkie czcionki na analogowym połączeniu są mniej wyrażne, jakby
czasem brakowało im 1 pixela (trudno to opisać). Podczas testu nie
byłem pewien, które połączenie jest po którym kablu :). I prawde
mówiąc nie byłem na 100% pewien czy ten z niewyraźnymi czcionkami to
analog czy nie ;). Ale okazało się, że tak.
Z daleka za Chiny nie można rozpoznać, który tryb jest DVI a który
analog (oczywiście po autoadjuscie :).

Ale i tak kupie sobie monitor z DVI, bo:
- różnica jednak jest,
- nie trzeba robic autoadjust,
- do takiego monitora można podłączyć 2 komputery i jednym przyciskiem
łatwo się przełączać :)).

Za to na gorszej jakościowo karcie róźnica jest kolosalna, wtedy DVI
daje o wiele lepszy obraz.

A tak przy okazji porównałem swoje CRT 17 NECa z LCD HP 1730 i
zdziwiłme się, że jednak ten CRT, który uważałem za dobry daje dużo
dużo mniej ostry obraz niż ten dość już leciwy LCDek. Choć i moje CRT
młodzieńcem nie jest ;((. Chyba dziś wymiana :)).

pzdr,
Dentarg

--
Moje CV online - http://dentarg.it64.com