Komputer - dziwne zachowanie

Autor: MrPaul <smith1979_at_DOPOMINIECIAwp.pl>
Data: Mon 21 Feb 2005 - 07:52:56 MET

Witam

Mam mały problem z komputerem kolegi.

Sprzęt to:
Celeron 1.7GHz
Płyta głowna - przy starcie pojawia się informacja że to jakiś CLAYTON
ale Aida32 podaje że to OCTEK RHINO P4X266E-A4E
dysk 40GB
256MB RAM
Nagrywarka LG
DVD-ROM LG
WinXP Prof

Niby wszystko działa jednak jak się dłużej przy nim posiedzi to wychodzi, że
jednak jest coś nie tak.
Najlepiej obiawia się to przy instalowaniu np. NFS:U2. Instalacja dochodzi
za każdym razem do 7% i pojawia się informacja że program program nie może
odczytać danych z płytki a jak się wciśnie retry to że wygenerował wyjątek w
module ... (tutaj najróżniejsze dll i exe). Myślałem że to wina płytek. Ale
próbowałem kilka różnych i na to samo wychodzi. Myślałem że może napędy źle
działają ale przegrałem wszystkie pliki na dysk bez problemu. Sprawdziłem
też płytki za pomocą CD Check i wszystko ok. Przeinstalowałem system i dalej
to samo. Zainstalowałem inny system (Win2K) i taka sama sytuacja.
Gra na innych komputerach (conajmniej 3) z tych płytek instaluje się bez
najmniejszego problemu.
Inne programy i gry instalują się raczej bez problemu (czytaj: nie
uświadczyłem takich problemów przy instalacji:) ) Mimo że dyski i napędy
mają ustawione UDMA w windowsie to transfery wydają mi się jakoś dziwnie
niskie (wszystko się dłuuugo instaluje) Siedziąc dużej przed tym komputerem
odniosłem wrażenie że ogólnie jakoś tak "mułowato" chodzi.
3DMark2001 też się dziwnie zachowuje. Demko uruchamia się bez problemu za
każdym razem i przechodzi całe. Jednak sam benchmark jakiś czas działał bez
problemu a teraz nie chce się wcale uruchomić (program wychodz do windowsa
bez żadnego ostrzeżenia).
Pomyślałem pamięci :) Potestowałem 3 godziny za pomocą memtest i ... nic,
wszystko ok.
Procesor też się nie grzeje bo czujnik podaje maksymalnie 30 stopni (duży
radiator).
Miał ktoś może podobne problemy?
Co może być winne? Płyta główna?
Będę wdzięczny za wszelką pomoc.