Re: single DDR -> dual DDR

Autor: Zbyszek <zetzzet_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 20 Feb 2005 - 12:19:07 MET

"Konrad Palczynski" <kaspy1@interia.pl> wrote in message
news:cv8475$fvm$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Wszędzie można kupić DDRy pakowane po 2 sztuki, jak rozumiem identyczne,
> z tej samej partii produkcyjnej. Czym grozi kupowanie DDRów osobno? Jaki
> to będzie miało wpływ na wydajność? Czy jest to wyłącznie kwestia
> marketingu? Kupując do nowej płyty z 4 gniazdami od razu 2 moduły,
> zablokuję sobie w przyszłości mozliwość jednego upgrade. Z doświadczenia
> wiem ze zwykle rozszerzam plamięć 2 razy na danej platformie...

Powiem tak, kupilem 2x512 Kingston (PC3200 CL3) z jednej partii, a nastepnie
2x512 jak poprzednio, ale nie zwrocilem uwagi i byly z roznych partii.
Nie rozwodzac sie zbytnio nad tematem, zanim mi wszystko zaczelo chulac
troche pogimnastykowalem sie w kombinacjach (czy raczej w tym wypadku to
permutacje, bo ma znaczenie kolejnosc, nie?). Koniec koncow, dziala mi
wszystko w dualu, z tymze jedna kostke zamienilem z taka sama (a wiec
jeszcze inna seria) z innym kompem. Kostki sa ok, bo teraz u mnie wszystko
dziala, i w tamtym tez dziala ta jedna.
A objawy nie dzialania byly takie, ze komp potrafil zrobic freeza albo BSODA
w roznych dziwnych momentach, ale najczesciej jak sie cos na nim robilo, lub
byly uruchomione jakies programy (czyli zajeta pamiec). Najczestrzy byl
freez - kursor, klawiatura przestaje reagowac, obraz staje, mycha (usb
gasnie), a jak leciala akurat muzyka, to z glosnikow leci "grrrrrrrrrrr".

Czyli jak niewielka doplata, to lepiej kupic sparowane, a jak za duzo sobie
licza to lepiej pokombinowac, bo kupione jednej firmy powinny zadzialac
dzialac. A jeszcze z takich obserwacji, to nForce jest mniej wymagajacy,
zeby szlo w dualu, bo zapewne Drogiego Czytelnika zzera ciekawosc o jakiej
plycie napisalem, bo zapomnialem wspomniec, a wiec jest to i875 (Asus P4C800
Dlx).

pozdrawiam
Zbyszek