Zmiana karty graficznej + co zmodernizować jeszcze.

Autor: Pawel S <pawcioos_at_NOSPAMgazeta.pl>
Data: Sat 19 Feb 2005 - 21:59:37 MET

Witam!

Przymierzam sie do zmiany karty graficznej, obecnie posiadam GF2 mx400 z
TV-OUT i jak wiadomo do grania już za słaba. Posiadam monitor LCD 15" i
ma wejście D-SUB. I pytania takie:

1) Moja płyta to ASUS P4B533 - ma AGP 4x - czy wejdzie grafa z AGP 8x ?
Bo jedni mówią że tak, a inni że nie (a mają napięcia te same). I nie
wiem kto ma racje.

2) Jeżeli weszła by karta AGP 8x która ma wyjście DVI - to czy jest
możliwa przejściówka do D-SUB ? Bo jakoś znaleść nie moge.

3) Interesuje mnie kupno GF4 Ti 4200 - 4400 - 4600 - czy ona będzie
pasować? Bo mają zegar pamięci dużo większy i nie wiem czy one mają
wpływ tak jak CPU z RAM-em. W instrukcji do płyty nie pisze nic.

Radeon odpada, więcej problemów pod Linuksem.

Moja konfiguracja to:
Płyta ma FSB na procku max możliwość 533 - obecnie posiadam procka P4
1.6Ghz z FSB 400 Willamette z 256 KB cache L2.
RAM PC2100 - 2x 256MB na 266 MHz
HDD 80GB z 8mb cache ale działa niestety jako ATA100, bo płyta nie
pozwala więcej :(

I pytania nieco inne z ciekawości:
Czy duża różnica jest między tym gdy ma sie płyte z FSB 800 a z FSB 533?
Bo ostatnim procesorem wspierającym moja płyta jest P4 3.06 z HT - ale
cieżko dostać. Bo jak widać słabym gardłem jest tu procesor + grafa. Czy
dobrze mówie ? Sprzęt już ma 2.5 roku, w tym roku nie planuje zmiany
całości. Czy duża jest różnica z tymi nowymi w porównaniu z moją
konfiguracją, że lepiej zmienić płyte + RAM + procek ? Dodam że kompa
dużo wykorzystuje do pisania programów, brat młodszy lubi grać.

Chętnie prosiłbym o jakieś opinie.

Pozdrawiam Paweł S.