Re: sieciowka radiowa na pci

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sat 19 Feb 2005 - 12:35:07 MET

wrotek <webtrust@o2.pl> wrote:

> jeden bedzie bezposrednio podpiety do neo i bedzie robil za bridge

            Czyli najprostsza mozliwa konfiguracja - beda dzialac dowolne karty
zgodne z IEEE 802.11b i wyzej.

> czy ktos moglby podac optymalny model orinoco na pci w tej cenie ?

            IMO nie ma sesnu przeplacac za cos wiecej niz Orinoco Solver. 128bit
WEP w gold i tak jest g* wart.
Inna sprawa ze musisz sie zastanowic czy wzniejsza dla ciebie jest obsluga
pod linuksem "z palca" czy wygoda konfiguracji sprzetowej, cena i
bezpieczenstwo. Ja osobiscie do takiego linku bralbym tanie sieciowki PCI z
antenami dolaczonymi przez 1 m kabel, wspierane przez ndiswrapper i
oferujace obsluge WPA. WEP 128bit jest praktycznie tak samo malo wart jak
WEP 64 bit - po prostu troche wiecej liczenia. Przyzwoita poufnosc danych
zapewnia dopiero WPA.

> czyli wystarcza dwie takie same bez anten i spoko czy tez musze
> dokupic do tego antenki nawet jesli to tylko dziesiec metrow ?

            Bez anten to przy takich mocach raczej zadna nie bedzie dzialac. To
nie TV odbierajace sygnal bez anteny i kabla, bo nadajnik dziala z moca
2 kW. Tu masz maks 100 mW.
            Co do antenek z zestawow - dokrecanych - nie jestem zwolennikiem
takiego rozwiazania. W desktopie sledzie masz z tylu i dosc dobrze
zasloniete - blacha obudowy stanowi skuteczny ekran. A przestawianie
komputera z obranej pozycji przy biurku o 90 stopni by dzialal link radiowy
IMO nie jest wygodnym i estetycznym pomyslem - dlatego polecalem 2 dB
dipole na metrowym kablu dolaczone do czesci zestawow zamiast okrecanego
"patyka".

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938