DMA...o co biega?

Autor: Profil1 <pawel.bufu_at_neostrada.pl>
Data: Sat 19 Feb 2005 - 01:26:44 MET

Mam niewielkie pytanie do znajacych sie na rzeczy ;)
Mianowicie w menedżerze urządzeń przy kontrolerze dysków mam do wyboru rozne
tryby pracy DMA dla dyskow i napedow optycznych:
-BIOS Default
-Ultra DMA 5 - Ultra 100
-Ultra DMA 4 -Ultra 66
-Ultra DMA 3 - Ultra 50
-Ultra DMA 2 - Ultra 33
-Ultra DMA 1 - Ultra 25
-Ultra DMA 0 - Ultra 16
-Multi-word DMA 2
-Multi-word DMA 1
-Multi-word DMA 0
-PIO Mode

Pod spodem jest jeszcze zaznaczona opcja Enable Write Cache. No i moja
prosba jest zwiazana z tym aby ktos mi sensownie i w zrozumialy sposob
wytlumaczyl wszystkie poszczególne opcje wybory (mianowicie ktore co daja
itd.) Oraz do czego jest to zaznaczone pole pod spodem.

Thx z góry...Pozdrawiam