Re: Kręcenie Athlona 64-bit i marna wydajnosc

Autor: Bartosz Śmigaj <smigaj_at_post.pl>
Data: Fri 18 Feb 2005 - 12:54:52 MET

pasti wrote:
> zakupiłem takie cudo 3000+. Ustawiłem w biosie 220 bez zwiekszania napiecia.
> Chodzi bez problemu, przy 225 chodzi z naieciem podniesionym o 0,5V. Przy
> 230 Zwisa po 20 sekundach ladowania systemu badz resetuje sie ale podejzewam
> ze to pamieci juz sie sypia. Jak u Was to chodzi? W ogole jesli chodzi o
> wydajnosc to lipa. Wczesniej mialem bartka 2500@3200 (210 MHz) i przy
> liczeniu UD osoiagal w procesorze ok 230 pkt. Teraz ledwie 180-190.

Ja tak w sumie dla zabawy puscilem SuperPi 8M na takim sprzecie:

- AMD64 s754, KV8 Pro, ram Hynix D43 512MB, swieza instalacja WXP +
sterowniki do wszystkiego,
- Sempron 2200+ chodzacy jako 255Mhz*9 (w sumie sporo przy fabrycznym
166*9), NF7-S, ram 256MB TCCD (ale w zwiazku z FSB timingi 3-4-4-11
chociaz pewnikiem mozna by i lepsze, mam wrazenie, ze chipset chce
wiecej V), WXP a w tle Kerio, Opera i jakies inne smieci
- oraz PIV 2,4Ghz, bez HT, jakas plyta Asusa (nie mam w chwili obecje
jak sprawdzic), wszystko fabryczne, tylko timingi na 2-2-2-5

I czasy jakie osiagnalem:

1. Sempr0n - 8:19 (ale mial tez lepsze chwile)
2. AMD 64 2800+ - 8:20
3. PIV - 12:21 (plus minus 5 sekund, ale skala zachowana)

Wiec wydaje mi sie, ze AMD64 radzi sobie calkiem OK. Wprawdzie
porownanie do semprona jest srednio na miejscu:)

PS: przepraszam za "szczegolowe" dane odnosnie PIV, ale nie jest to moja
maszyna i tylko chwilami mialem z nia stycznosc. Bylem naprawde
zdziwiony tak duza roznica miedzy PIV 2,4 a tym Sempronem. Spodziewalem
sie, ze roznica bedzie mniejsza

--
  .: Bartosz Śmigaj
  .: mail :: smigaj@post.pl