Re: laptop do 4500

Autor: T. <cashu_at_wp.pl>
Data: Fri 18 Feb 2005 - 12:45:56 MET

Michał wrote:
[...]
> dostać Aristo Smart 300 z 512 ramu, centrino 1,6 i nagrywarką dvd.
> Niestety pogodziłem sięz myślą że na centrino w tej cenie nie kupię
> nic z wydzieloną grafiką :-(. Ten laptop odpowiada mi jeśli chodzi o
> parametry. Mam jednak wątpliwości co do jakości samego sprzętu -
> Aristo to polska firma i chyba nie może konkurować z Toshibą czy
> Siemensem. Stąd zastanawiam się nad czymś słabszym (zamiast pentium
> to mobilny celeron, ale lepszej firmy).
Mobilnego celerona zdecydowanie odradzam jeśli oprócz worda chcesz na nim
odpalić choćby WinAmp'a.

[...]
> Czy kupować lepszej firmy gorszy sprzęt czy niezły laptop Aristo??
Ten aristo wcale nie jest niezły a i cena nie jest najniższa. Nie wiem jak
teraz ale kiedyś w aristo często padały "drobiazgi" jak bateria, zawiasy od
matrycy czy touchpady. Osobiście wolałbym inną firmę. Rozumiem jednak że w
cenie do 4,5 kpln trudno znaleźć coś sensownego i w dodatku nowego.
Przeszukaj allegro - tam są czasami nowe laptopy w cenie sklepowej minus VAT
czy podobnej. Można czasem ustrzelić niezłą okazję i to z gwarancją (np 20
miesięcy z 24 oferowanych).

Pamiętaj że sam zegar w laptopie nie jest najważniejszy i to wcale nie
procesor sam z siebie decyduje o wydajności maszyny. Czasem warto kupić
nieco lepszego laptopa a bez dodatków (np mało ramu, brak nagrywarki), bo
takie detale można później dokupić jak się będzie miało tylko parę złotych.
Wymiana całej maszyny jest natomiast sprawą bardziej skomplikowaną i
kosztowną.

T.