Re: komputer restartuje po włożeniu pendrive'a

Autor: Krzysztof Pawleta <pawletak_at_onet_ZAMIEN_poczta.pl>
Data: Thu 17 Feb 2005 - 18:34:15 MET

misio wrote:

> Nie sądziłem, że tu jest miejsce na
> chwalenie się systemem operacyjnym, zwłaszcza, że jeszcze przed ładowaniem
> się systemu operacyjnego moge uzyskać ten sam efekt restartu.

Może to być wina zasilacza:
Porty USB można podłączyć (przynajmniej u mnie ;-) do dwóch napięć:
 1) "zwykłego" Ucc=+5V: komputer resetowałby się, jeżeli masz to napięcie
na granicy używalności, czyli Ucc<=4,75V;
 2) "podtrzymującego" Uvsb=+5V: do tego napięcia można podłączyć niewiele
urządzeń (ma obciążenie prądowe przeważnie 1A) - jeżeli komp ma możliwość
załączenia poprzez klawiaturę, mysz lub USB to właśnie te urządzenia
"wiszą" na tym zasilaniu.
"Podłączenie" danych urządzeń do poszczególnych napięć, na mojej płycie
realizuje się za pomocą zworek...

Może to być również wina samego pendriv'a: może ma zrąbany
kondensator filtrujący i w momencie podłączania robi zwarcie?
(wskazywałby na to objaw: im dłużej leży, tym częściej resetuje...)

|		 'Krzys' Pawleta		|
|	  mailto:pawletak@poczta.onet.pl 	|
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|