Re: Jaki dysk 200GB

Autor: Redart <redart_at_op.pl>
Data: Thu 17 Feb 2005 - 00:21:19 MET

Użytkownik "[sis]" <kowalski-kamil-usun@usun.wp.pl> napisał w wiadomości
news:cv0jmi$75m$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam,
>
> Planuje za tydzien kupic dysk 200GB SATA. Co wybrac - przede wszystkim
> chodzi mi o cisze (temperatura malo wazna, szybkosc - troche bardziej).
> Pozniej bede chcial dokupic jeszcze 3 sztuki, aby zrobic RAID 0,1 - 600GB
na
> stripie z trzech dyskow (3 x szybszy odczyt / zapis) + jeden na sume
> kontrolna (XOR).
>
> Dlatego zalezy mi na jak najcichszych dyskach - bez stukania glowic,
> 'harszczenia', czy 'wycia' w czasie pracy.
>
> Ew. 160GB na SATA.
>
> co polecicie?

Pewnie Barracudy, skoro ma być cicho.

Mnie tylko zastanawia, czy uzyskasz to, co byś chciał. Stripping
podwyższy Ci transfery, ale głowic tym nie przyspieszysz (opóźnienie
obrotowe
będzie mniejsze, ale poziome nie), więc powinieneś się dobrze zastanowić,
czy to gra warta świeczki. Tym bardziej, że istotnie obniżasz bezpieczeństwo
danych - pad jednego dysku położy Ci całą macierz.
Ale pewnie o tym wiesz ;)