Re: Płyta+Proc+Pamięć ??

Autor: Orson <orson_at_wroclaw.net.pl>
Data: Wed 16 Feb 2005 - 14:04:16 MET

NetOperek wrote:
> Witam wszystkich Grupowiczów,
>
> Proszę poradźcie:
> Mam do wydania ~1300 zł. I chciałbym kupić trzy części takie jak w temacie.
> Wybrałem:
>
> Procesor: AMD ATHLON 64 3000+ ( socket 939 ) BOX - 635 zł
> Pamięć 2 x DDR 256 MB PC400 TWINMOS - 270 zł
>
> i do wyboru mam dwie płyty, proszę powiedzcie co będzie lepsze, acha sprzęt
> będzie pomykał na Slacku (jajko oczywiście 2.6.x), jeśli ktoś ma jakieś
> doświadczenia, chętnie przeczytam.
> A oto kandydatki:
>
> MSI K8T NEO2-F VIAK8T800PRO DDR400 AC6 LAN1GB

> [...]

Jesli chcesz stawiac linuxa to zostaje Ci wybor glownie plyt opartych na
chipsetach VIA - nForce nadal jest kiepsko wspierany przez unixy, bsd i
linuxy.

Polecam: ASUS A8V DELUX - Sock. 939
http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=2062&katid=59&grupa=9

Z moich doswiadczen kontrolery SATA marki Promise sa dobrze wspierane
przez Linuxy i nie ma potrzeby kombinowania przy instalacji (opieram sie
na wlasnych doswiadczeniach z prob instalacji "Mandarynki" w wersji 9.2
i nowszych na kontrolerze SATA Promise 378 i Silicon Image 3112A - na
tym drugim mialem wiele problemow i kombinowania)

Co do pamieci to wez Hynixy.

Co do procka bierz wersje BOXowa bo 3 lata gwarancji a za zaoszczedzone
pieniazki z plyty glownej kup lepsze chlodzenie (Boxowy wiatrak dosc
glosno chodzi)

Pozdrawiam