Re: Elektryzowanie

Autor: Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net>
Data: Mon 14 Feb 2005 - 23:37:42 MET

On Fri, 11 Feb 2005 21:27:35 +0100, "Mariusz Wróblewski"
<mariusz_wroblewski@o2.pl> wrote:

>Mam zamiar złożyć komputer i jestem ciekaw, jak pozbyć się ładunków
>elektrycznych na ręcach. Słyszałem coś kiedyś o jakiś opaskach ale nie
>jestem pewien. Jeśli rzeczywiście są takie opaski to w jakiej cenie i gdzie
>je moge kupić. Z góry dziękuje za pomoc

Istnieja takie opaski - frotka na reke, kawalek przewodu i krokodylek
do podpiecia do masy komputera. Rownie dobrze mozesz owinac nadgarstek
odizolowanym kawalkiem przewodu i podpiac jeo drugi koniec do masy...
A tak naprawde troche uwagi, pomieszczenie z wlasciwa (nie za niska )
wilgotnoscia i nawyk ze przed wzieciem do reki jakiegokolwiek elementu
dotykasz umasionej masy metalu - obudowy komputera podlaczonego do
prawidlowo zerowanej sieci, kaloryfera... Latem w ogole nie ma sprawy
- ale teraz, w zime powietrze w ogrzewanych pomieszczeniach potrafi
byc naprawde suche. Ale jak napisalem - przy odrobinie swidomosci co
sie czyni mozna i bez opasek umasiajacych pracowac - zdazalo mi sie
pracowac w warunkach ze po przejsciu na drugi koniec pokolu walily ze
mnie iskry na dwa centymetry i nigdy nie zdazylo mi sie uszkodzic
zadnego elementu czy podzespolu elektrycznoscia statyczna.

--
Darek