Re: A7N8X Deluxe - update BIOS i... załamka!

Autor: <stanley_pWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Mon 14 Feb 2005 - 13:19:23 MET

> ok. już się trochę pogubiłem co zostało zrobione a co nie, czyli:
> 1. czy próbowałeś odtworzyć wyjściową wersję biosa?
> 2. jesteś w _110%_ pewien że próbujesz wgrać wersję biosu właściwą dla
> twojej rev. płyty? asus miał tendencję do dwuznacznych opisów na swojej
> stronie, można było się pomylić. sprawdź też co jest napisane na samej
> mb - może to inna rev niż ci się wydaje... a objawy jakie opisujesz w
> 99% przypadków to właśnie "wrong pcb rev".
> 3. bo ostatnia deska ratunku jaką widzę to znaleźć posiadacza takiej
> samej płyty (albo kupić uszkodzoną, albo
> [...]

Witam

Nie mam teraz zbyt wiele czasu, więc postaram się w miarę krótko.

ad 1. Jeśli masz na myśli backup biosu, który mialem w płycie przed
rozpoczeciem całego zamieszania - to go nie ma. Wiem, że zachowałem się jak
ostatni lamer, ale jest jak jest.

ad.2. Nazwy i wersji płyty jestem pewien na 1100% - pierwszą rzeczą jaką
zrobiłem gdy zaczeło już być coraz bardziej "goraco" było rozebranie kompa i
dokładne "oblukanie" pod tym kątem. Wersji BIOSa ze stron producenta jestem
pewien na tyle ile są tam prawdziwe podpisy i komentarze dotyczące biosów:

http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A7N8X%
20Deluxe&Type=Latest

Próbowałem oczywiście wgrywać biosy od posiadanej przeze mnie wersji Rev 2.0.

ad.3. Ogólnie odnosnie przeprogramowania BIOSu, metodami nazwijmy umownie:
hardwareowymi, bardziej drastycznymi, Sądze, że na tym się skończy, gdyż widzę,
że wszystkie "domowe" metody "softwareowe" jak na razie zawodzą. Ponadto mimo
wczorajszego wielogodzinnego buszowania po Sieci nie znalazłem rozwiązania
działającego w moim przypadku, zaś przypadki podobne zwykle kończyły się nawet
wymianą kości biosu (a co sie naczytałem przy okazji o padających biosach w
Asusach ;-). Znalazłem też jeden dokladnie taki sam przypadek jak mój, lecz
niestety brak było radosnego finału. Chociaż być może gostek oddał płytę do
serwisu, lub jakoś przeprogramował kośc np. w sposób podobny jak wyżej opisaleś
i już się więcej nie odezwał.

Zatem jutro jestem umówiony z zaprzyjaźnionym serwisem komputerowym, który
pronoć dysponuje odpowiednim programatorem i zapewne wiekszym (niz moje)
doswiadczeniem dla takich przypadków. Zobaczymy co z tego wyjdzie (i za
ile...) - postaram sie dać tutaj stosowną informację.

Jeszce raz dziękuje za poświęcenie czasu i próby pomocy -

pozdrawiam

Stanley