Re: A7N8X Deluxe - update BIOS i... załamka!

Autor: <stanley_pWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Sun 13 Feb 2005 - 22:10:18 MET

>/.../
> awflash.exe z

> Skoro komputer szuka systemowej dyskietki w napedzie A, to sprobuj takiej
> metody:
> 1. Przygotuj dyskietke startowa (np. w XP MS-DOS startup disk)
> 2. Skopiuj na nia stary, sprawdzony BIOS "xxxxx.bin" i awdflash.exe
> 3. Przygotuj autoexec.bat z linia:
> awdflash xxxxx.bin /sn /py /cc /r
> 4. Wystartuj komputer z ta dyskietka i czekaj cierpliwie, bo ekran bedzie
> czarny. Patrz czy czytana jest dyskietka w napedzie, powinno to zajac okolo 2
> min.
> [...]

Sluchaj, jeszcze raz postaram sie to wytlumaczyć. On nie szuka "normalnej"
dyskietki systemowej (mimo jakby wskazujacego na to komunikatu), z command.com,
autoexec.bat. io.sys, itp.
On w tej chwili jest zdolny uruchomić TYLKO plik Awdflash.exe (i tylko z
dyskietki) i żadnego innego! (dyskietka moze byc sformatowana bez plików
systemowych). Zreszta po nacisnieciu Entera po komunikacie INSERT SYSTEM DISK
AND PRESS ENTER przez chwilę miga napis 'Automatic load AWFLASH.EXE' (jeżeli
dyskietka z Awflashem jest włozona do napedu, nie muszę nic naciskać po
reboocie - Awflash uruchamia sie automatycznie). Tak wiec nie moge wysłać do
Awflash'a z linii poleceń (ani z autoexeca) żadnych dodatkowych parametrów -
gdyby tak było, być moze byłoby po sprawie.

Tak jak juz pisałem gdzieś obok, przypuszczam, że powyższy efekt, który mam
obecnie, jest to zastosowana w tej płycie procedura "ratunkowego
przefleszowania" w przypadu uszkodzonego Bios. Sytem wtedy próbuje wczytać z
dyskietki Awflash'a (co mu sie udaje), który wczytuje obraz biosu.bin (co mu
się też nawet udaje) a następnie "przefleszować" bios (co mu się nie udaje,
patrz p.3 mojego pierwszego maila).
Prawdę rzekłszy nie bardzo rozumiem, o jaka blokadę chodzi w komunikacie z p.3
(czyli już po wczytaniu awflash.exe, pliku z obrazem biosu.bin, ale jeszcze
przed rozpoczęciem flashowania):
"The program file's BIOS-lock String does not match with your system!"

Ale tymczasem na dzisiaj juz mam dość, kończe i bardzo dziękuję za próby
podpowiedzi. Może jutro będzie lepszy dzień ;-)

pozdrawiam

Stanley