Re: router internet dsl

Autor: Jacek Patka <jpatka_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 13 Feb 2005 - 17:41:12 MET

Jeszcze raz cześć!

Użytkownik "Stryq" <SmoQ@wawelski.pl> napisał w wiadomości
news:cu5964$svs$1@achot.icm.edu.pl...
> Witam!
> Mam mala siec w bloku (10 osob) i chcialem zalozyc dsl od tepsy.
> Potrzebowalbym do tego router, do ktorego potem podepne switche. Teraz
> moje pytanko. Jaki router byscie polecali do dsl'a? Chodzi mi zeby byl
> dosc dobry, byl konfigurowalny (np. przekierowanie portow itp.), mial
> wbudowany switch 4 portowy i najlepiej tani:)
> Z gory dzieki za pomoc!

Dwie rzeczy, tj. tani i dobry nie idą w parze. Możesz poszukać Chip'a nr
5/2004 tam opisują modemy DSL więc można nabrać rozeznania. Modemy DSL,
oprócz najprostszych mają najczęściej ruter i coraz częściej przełącznik.
Oczywiście można wziąć tylko modem DSL i ruter postawić na jakimś kompie,
który sobie będzie biegał non stop, ale czasami nasze potrzeby są większe
niż możliwości takiego rozwiązania. To co dostałem do firmy od TPSA nie jest
takie najgorsze. Jest modem DSL, ruter konfigurowalny, NAT, ale zależnie od
opcji xDSL, to albo masz do niego dostęp albo nie. I tu jest gwóźdź
programu. Ja do niego nie mam dostępu. Wszystko kombinuje TPSA. Więc ja
oczekuję tylko skutecznego dostępu do net-u. Jeśli nie stawiasz w sieci
serwerów (FTP,WWW) widzianych w netcie to w zasadzie przekierowania nie
będziesz potrzebował. W mojej sieci 12 kompów gra w gry przez Internet bez
problemów więc tu też nie ma ograniczeń. Ale jak wymagania są wysokie to
oczywiście nawet Cisco może być mało.