Samoczynne restarty komputera

Autor: EERIE <eerie_at_go2.pl>
Data: Sat 12 Feb 2005 - 14:22:58 MET

Mam problem z samoczynnymi restartami komputera. Wszystko zaczęło się po
wymianie procesora z Durona 1000 na AMD 1900+ (Palomino). Do tej pory
miewałem restarty jedynie w grach. Myślałem, że jest to spowodowane zbyt
słabym wentylatorem, bo mam założony ten stary od Durona. Po otwarciu
obudowy problem ze zwisami w grach się nie pojawiał. Jednak od kilku dni
komputer zalicza 2-3 restarty dziennie. Temperatura po takim restarcie -
sprawdzana w BIOS'ie - wynosi 51 oC. Wcześniej przy nawet 55 oC nie było
problemów. Mój zasilacz to CHIEFTEC ATX-1136H 360W i mam płytę główną Soltek
SL-75DRV4. W BIOS'ie mam ustawione ostrzeganie przy temperaturze 66 oC oraz
automatyczne wyłączanie komputera przy 70 oC. Domyślacie się może, co może
stanowić problem? Nie wydaje mi się, aby chodziło tu wyłącznie o zbyt słabe
chłodzenie procesora. Poniżej umieszczam zdjęcia płyty głównej. Widoczne są
tam kondensatory. Te w pobliżu soket'u wyglądają podobnie do tych na zdjęciu
drugim i trzecim. Czy problemem może być płyta głowna?

http://eeq.k9.pl/piaskownica/new-tech/EEQ-komp-01.jpg
http://eeq.k9.pl/piaskownica/new-tech/EEQ-komp-02.jpg
http://eeq.k9.pl/piaskownica/new-tech/EEQ-komp-03.jpg

--