karty ati - samoczynna zmiana odświeżania ekranu, opcji wyjścia TV, pls HELP!

Autor: bs <a_at_a.pl>
Data: Sat 12 Feb 2005 - 08:24:49 MET

Witam,
mam dość uppierdliwy problem. Moja konfiguracja: WinXP, plyta a7v8x,
monitor Samsung 757dfx, grafika: karta GeCube Radeon 9550XT (ster:
omega), poprzednio AtiRagePro32 vivo.

Problem polega na tym, że po restarcie windows zarówno na jednej jak i
na drugiej karcie nie jestem w stanie zapanować nad ustawieniami
wyświetlania ekranu, w szczególności:
- mam ustawione odświeżanie 100Hz, po restarcie czasami zmienia mi sie
na 60Hz, sprawdzam ustawienia ekranu a tam 100Hz mimo ze osd monitora
pokazuje 100Hz, pomaga np. zmiana na 90 i potem na 100, ale po ktoryms
restarcie znowu jest 60
- szczegolnie na ragepro wystepowala sytuacja z dziwnym zachowaniem
wyjscia tv - wlaczalo sie po restarcie w trybie 50Hz, mimo ze wczesniej
bylo normalnie 100.

Probowalem wszystkiego, sterowniki, ustawienia ekranu. W sumie mozna z
tym zyc tylko czasami bierze mnie cholera ze znow trzeba przestawiac.

Moze jest jakas przyczyna w biosie/plycie glownej, ktora powoduje
uruchomienie karty w jakims dziwnym trybie nie zwazajac na ustawienia
windy? Aha, czasami ustawia sie tryb monitora standardowego ale nie
widze korelacji pomiedzy tym a trybem karty.

Macie moze jakis pomysl?

Pozdrawiam,
BS