problem z DMA

Autor: Piotr <jaszon34_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 12 Feb 2005 - 00:17:10 MET

Po reinstalu kompa po paru dniach normalnego uzytkowania dysk z transferu
UDMA nagle przełaczył sie na PIO. Oczywiscie w menadżerze urządzeń
przestawić sie tego nie dało. W BIOSI-e ustawione wszystko ok. Na drugiej
taśmie podłaczone DVD działa w UDMA tylko na niższej frequency ale to
normalne. Odinstalowałem sterownik od podstawowego kanału IDE ( twardy dysk
chodzi na gęstej tasmie- oczywiście jako master, na rzadkiej jest DVD - też
master)zainstalowałem ponownie i pięknie, działa tzn. HDD jako UDMA tryb 4,
DVD jako UDMA tryb 2. Niestety wyłaczam kompa , uruchamiam ponownie i znowu
d..a, HDD jako PIO a DVD jako UDMA 2. Juz zgłupiałem i nie wiem co robić.
Płyta główna to Soltek 65 ME, proc Celeron 1GHz, 256 SDRAM, ststem WIN XP
PRO.
Proszę o pomoc .

Pozdrawiam Piotr