Re: Elektryzowanie

Autor: Paszczak <szczapak_at_huga.pl>
Data: Fri 11 Feb 2005 - 21:55:30 MET

januszek <januszek@polska.irc.pl> wrote:

> Spokojnie. Ta juz nie te czasy, kiedy taki ladunek potrafil rozwalic
> podzespoly. Zeby uszkodzic to z czego dzis sklada sie komputery to
> musialbys paralizatora uzyc (a i tak moze nie zadzialac) :P

Nie wiem, skąd Ty się urwałeś... Układy I/O mają zabezpieczenia, ale to i
tak np. do 2-3kV. Zimą w polarku naładujesz się nawet do kilkunastu. A
układy na płycie - bez zabezpieczeń. Walnij piorunka w środek i zobaczymy.

A co do pytania na początku - dotknij kaloryfera, a trzymając go dotknij
obudowy, woreczka z płytą, potem samej płyty. I montuj. Bez polarka :)

P.