Re: Kino domowe - jaki kabel łączący kartę z TV?

Autor: Meflajte <restrict.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Fri 11 Feb 2005 - 19:41:28 MET

> A działa? Obraz jest kolorowy i w ogóle?

Tak, ale nie wiedziałem, że będzie z tym tyle "zabawy". Najpierw podłączyłem
do gniazda Euroscart 1 i wtedy obraz był czarnobiały. Stosując się do
Twojego poradnika podłączyłem później do Euroscart 2 i obraz był już
kolorowy. Trochę mnie to dziwi, gdyż w instrukcji od TV napisane
mam: "Sygnał RGB może być wybierany tylko przez gniazdo Euroscart 1. Sygnały
takie nadawane są np. przez komputer (...)"
Druga sprawa to ta, że obraz na TV średnio mnie zadowala. Jako monitor w
żadnym wypadku nie mógłby służyć - ikonki itp. małe elementy są cholernie
niewyraźne, to normalne? Filmy na full screen wyglądają całkiem dobrze, ale
na monitorze wszystko jest takie wyraźniejsze w porównaniu do tego jak
wygląda to na TV. Dodatkowo zauważyłem taki efekt, że czasami
czerwony/różowy kolor "płonie". Dla przykładu - stoi jakiś koleś i ma
uszy :) i od jego ucha widać taką czerwona poświatę, jakby falujący
płomień :) To nie jest bardzo widoczne, ledwo co.
Co można zrobić by zwiększyć jakość obrazu na TV? Antenę odłączyłem, ale nie
ma żadnej różnicy. Może to wina słabej karty? Mam Ati Radeon 9200 SE (HIS).
Zainstalowałem najnowsze Ati Catalyst. Zaczynam żałować, że sprzedałem
swojego Gainward GeForce3 PowerPack!!! Golden Sample 64 MB DDR. Jakość
obrazu pewnie byłaby lepsza i biorąc pod uwagę, że to nVidia wszystko byłoby
ok na Euroscart 1 czyli obraz niebyłby czarnobiały, ale kolorowy. Sprzedałem
bo już nie gram to po co mi taka karta, a tylko wiatraczek mnie wkurzał bo
był najgłośniejszy w całej budzie ;) M.in. dlatego przesiadłem się na kartę
z chłodzeniem pasywnym.
BTW: w swoim poradniku piszesz, że "Obraz i tryb pracy monitora oraz TV są
takie same - ponieważ wyjście TV-out pracuje z reguły w 50 Hz, więc monitor
przestawia się również na 50 Hz." A zatem co się dzieje z moim telewizorem
LG Flatron 29" 100 Hz? Bo jeśli jest tak jak piszesz to by znaczyło, że jego
częstotliwość odświeżania zmniejsza się do 50 Hz, ale to przecież chyba
niemożliwe... jeszcze telewizor rozwalę ;)
Czy rozdzielczość ma jakieś znaczenie dla TV? Bo ja mam mały monitor (15")
dlatego rozdz. ustawioną mam na 800x600.

>Drogo za 5 m :)

Czy ja wiem czy drogo... Za ten pozłacany na Allegro z kosztami wysyłki
dałbym tyle samo, a czy jest lepszy? http://www.allegro.pl/show_item.php?
item=41235199
Jeśli Waszym zdaniem rzeczywiście ten kabel jest taki dobry jak zachwala
sprzedawca to może bym go wziął. A ten z Media albo im oddam albo zamienię
na coś innego bo w ciągu 3-ech dni mam chyba taką możliwość. Szczególnie, że
dzisiaj zauważyłem, że w jednym miejscu izolacja ma nacięcie - nie dochodzi
raczej do przewodu i nie jest wielkie, ale nie powinno go być w nowym kablu,
a ja go na pewno nie zrobiłem (tego nacięcia, kabla zresztą też nie :) ).
Albo może niech ktoś mi poleci konkretny kabel i powie gdzie w Trójmieście
mogę go dostać bo ja naprawdę nie wiem czym mam się kierować przy jego
zakupie, na co zwrócić uwagę.

> Ano jeżdżę :)

Zapraszam na Harpa 29 w połowie kwietnia jeśli lubisz MTB orienteering :)