Re: przepartycjonowanie NTFS

Autor: lukasz sczygiel <odtad|usenetposts1|wytnijto_at_na_serwerze|gazeta.pl>
Data: Fri 11 Feb 2005 - 01:31:17 MET

ZOMO napisał(a):
> jak przepartycjonowac jedna 80 GB partycje NTFS na kilka mniejszych?
> dysk jest w laptopie, czesciowo zapisany, raczej bez szans na zrobienie
> backupow, a laptop jest bez flopa i tez raczej bez szans na podlaczenie
> zewnetrznego - probowalem odpalic PartitionMagic-a, PartitionManagera
> ale oba sie pluja zeby uruchamiac je pod DOS-em, z tym ze jak znowu
> uruchomie laptopa w trybie DOSowym (np. z CD startowego Win98)
> to DOS nie widzi tej wielkiej partycji... na pewno jest jakies rozwiazanie
> ale nie potrafie na nie wpasc - moze ktos podpowie ???

I jak zwykle ten co zainijowal watek siedzi cicho a reszta sie
produkuje.. IMO najlepszy sposob to zrobienie backupu. A potem skasowac
wszystko co tam jest i zrobic od podstaw. Czym? a jakis knoppix czy inny
taki live cd z linuxem. no ale do tego trzeba troche obycia z pingwinem.
Z moich doswiadczec wszelkie partiton magice i inne takie softy sa ok
dopoki nie zawioda. I dlatego ja tego chlamu nie uzywam. Wole miec
pewnosc ze moje dane sa bezpieczne a nie ze w 99 procencie postepu
przepartycjonowania wyskoczy jakis unrecoverable error i zostane bez
danych z czystym (no prawie) dyskiem. Pamietaj najpierw backup a potem
jechac od podstaw nawet instalatorem xp-ka.
Jak laptok ma 80-ke to pewnie ma tez siec. skopiuj wsio na innego kompa.
A po postawieniu na nowo windy sobie instalinij tak jak ma byc a dane
przegraj spowrotem. Jesli zrobisz inaczej tez bedzie dzialac ale jak
padnie to jestes zimny...
Powodzenia.

--
Lukasz Sczygiel