Re: wielkosc plamki

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 09 Feb 2005 - 23:41:53 MET

"Radosław Sokół" 2005020922124000@grush.one.pl

> Wielkość plamki w przypadku paneli LCD jest parametrem
> zupełnie bezsensownym, bo wynika tylko z rozmiaru panelu
> i jego rozdzielczości nominalnej.

Powiedziałbym nawet, że im większa plamka przy tej
samej rozdzielczości danego monitora -- tym lepiej,
ale to naprawdę bez sensu. :) Nawet nie wiem, jakiej
definicji użyto przy mierzeniu tej plamki. :) Plamki
są istotne przy CRT i to raczej ,,tradycyjnych", :)
czyli przy CRT sprzed dziesięciu laty -- z poprzedniej
epoki, :) a i wtedy mierzono taką plamkę na kilka
zdecydowanie różnych sposobów. Cztery z nich:

 -- średnica okręgu opisanego na zewnętrznych brzegach
    punkcików stanowiących składową jednego piksela
 -- średnica okręgu opisanego na środkach punkcików
    stanowiących składową jednego piksela
 -- odległość pomiędzy zewnętrznymi brzegami punkcików
    jednego piksela
 -- odległość pomiędzy środkami punkcików jednego piksela.

Weźmy takie punkciki i załóżmy, że są prostokątne, nie okrągłe:

    .-------. -- odległość środków punkcików
    _ _
   |_| |_|

        _
       |_|

   .---------. -- odległość zewnętrznych brzegów punkcików
    _ _
   |_| |_|

        _
       |_|

Podobnie z okręgami, ale trzeba mieć talent do rysowania okręgów. :)
I rzecz jasna (; okręgowe plamki ;) są stosownie większe, jako że
cięciwa nieprzechodząca przez środek, czyli cięciwa niebędąca
średnicą -- jest od średnicy mniejsza. :)

Liczenie plamek w monitorach z maską szczelinową -- to już
zupełna dowolność. :)

Tym bardziej tutaj -- w matrycach monitorów ciekłokrystalicznych. :)

-=-

Zalegam Ci odpowiedź na post z kontrolerem IDE. :)
Przepraszam i postaram się odpisać. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'