Re: przepartycjonowanie NTFS

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 09 Feb 2005 - 21:51:01 MET

"ZOMO" cuckjo$849$1@news.onet.pl

> jak przepartycjonowac jedna 80 GB partycje NTFS na kilka mniejszych?
> dysk jest w laptopie, czesciowo zapisany, raczej bez szans na zrobienie
> backupow, a laptop jest bez flopa i tez raczej bez szans na podlaczenie
> zewnetrznego - probowalem odpalic PartitionMagic-a, PartitionManagera
> ale oba sie pluja zeby uruchamiac je pod DOS-em, z tym ze jak znowu
> uruchomie laptopa w trybie DOSowym (np. z CD startowego Win98)
> to DOS nie widzi tej wielkiej partycji...

Nie musi widzieć. DOS w ogóle nie widzi NTFS.

> na pewno jest jakies rozwiazanie
> ale nie potrafie na nie wpasc - moze ktos podpowie ???

Odpal komputer z bootującej płyty CD/DVD, na której
będzie jakiś program do partycji, ale magicznego Ci
odradzam. Straciłem na nim masę czasu i wiem, że to
nie ja miałem pecha, ale magiczny błądzi. :)

W przygotowaniu takiej płyty pomóc może WinImage,
którym można przygotować plik .IMx (.IMA, .IMZ),
potrzebny przy wypaleniu bootującej płyty.

Ja bym do wypalenia takiej płyty użył MagicIso
lub podobnego (a ja znam co najmniej trzy podobne
doń programy, choć używam właśnie MagicIso) ale
możesz też użyć osławionego Nero.

Partycjonera Ci żadnego nie polecam, abyś w razie
czego :) nie miał do mnie pretensji. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'