Problem techniczny

Autor: Paweł Chrobak <beefens-antyspam-_at_o2.pl>
Data: Wed 09 Feb 2005 - 08:50:43 MET

Istnieje komputer o następującej konfiguracji:

Celeron 233 Mhz
32 mb ram
1,9 GB hdd

Komputer działał przez około 4 lata po czym został wyłączony po kupieniu
nowego.
Dysk był wyciągany i podczepiany do jakiegoś innego komputera i wrócił do
tego starego; ale nie ma na nim systemu;

po uruchomieniu da się zauważyć co najważniejsze:
- stary komputer (ten robiony) wykrywa i hdd i cdrom
- z hdd się nie odpala bo nie ma systemu ale nie ma komunikatu "non-system
disk or disk failure..." tylko "usun dyski lub inny nośnik, zrestartuj
naciskając klawisz"
- przy próbie odpalenia dyskietki na której SA startowe do win98 wyskakuje
komunikat "Disk I/O error, please insert system disk..."
- przy innych pustych dyskietkach stary dobry "non-system disk...."
- przy bootie z cdromu (win xp) pojawia się standardowy komunikat
:"naciśnięcie dowolnego klawisza spowoduje rozruch z napędu" czy jak to tam;
no i odpala instalke z płytki i wyskakuje znowu "usuń dyski lub inny nośnik,
zrestartuj naciskając klawisz"
- podczepiłem dysk pod nowy komputer i sformatowałem go w fat32 i na tym
komputerze dysk działa;
- po podczepieniu dysku z powrotem do starego komputera dzieje się wszystko
to samo co wymieniłem wcześniej

nie rozumiem na czym polega problem, że pojawia się ten komunikat, czy dysk
ma uszkodzone BOOT sektory, czy co.
proszę o rzeczowe wsparcie